- Szczegóły
- Kategoria: Rok szkolny 2017/2018
15 września 2017 roku nasza szkoła przystąpiła do proekologicznej akcji :
„ Sprzątanie świata”, która w tym roku odbyła się pod hasłem: „ Nie ma śmieci-są surowce”.
Na początku członkowie szkolnego koła ekologicznego przedstawili krótki apel, w którym przypomnieli genezę akcji: Sprzątanie świata oraz po co i jak należy segregować śmieci.
Przed przystąpieniem do sprzątania, dzieci zostały odpowiednio wyposażone w rękawiczki i worki. W przedsięwzięciu wzięli udział uczniowie klas 0 - VII.
Najmłodsi zajęli się porządkowaniem terenu szkoły, boiska szkolnego i terenów bezpośrednio przyległych do naszej placówki. Klasom starszym „ przypadły” dalsze okolice naszej szkoły.
Zebrane odpady uczniowie składali przy budynku szkoły, skąd zostały zabrane przez służby komunalne. Wszyscy chętnie wzięli udział w akcji, gdyż są świadomi zagrożeń związanych z zanieczyszczeniem środowiska (zdjęcia).
- Szczegóły
- Kategoria: Rok szkolny 2017/2018
Zapraszamy do konkursu!
DRUGIE ŻYCIE BUTELKI!
- Zapraszamy do konkursu uczniów klas 0-7.
- Konkurs podzielony jest na dwie kategorie wiekowe:
Uczniowie klas: 0-3 oraz 4-7.
- Wykonaj dowolną rzecz z butelki plastikowej lub szklanej!.
- Możesz zaczerpnąć pomysł z filmu ( dostępny na stronie naszej szkoły) albo wymyśl coś innego.
- Dołącz do pracy swoje imię i nazwisko.
- Przynieś pracę do szkoły i pochwal się koleżankom i kolegom jak można wykorzystać niepotrzebną zużytą butelkę i stworzyć coś wyjątkowego i użytecznego.TERMIN: DO 23 PAŹDZIERNIKA 2017.
- Dla wszystkich uczestników czekają nagrody!:)
Link do filmu https://www.youtube.com/watch?v=edXimuzIVhk&t=281s
- Szczegóły
- Kategoria: Rok szkolny 2017/2018
"Zbieramy makulaturę - Chronimy lasy" - Firma Atol Sp. z o.o zaprasza placówki oświatowe do kolejnej edycji konkursu ekologicznego.
Konkurs trwa od września 2017 r. do czerwca 2018 r.
Konkurs polega na zbiórce makulatury czyli:
- papier po usunięciu zszywek i innych metalowych lub plastikowych elementów:
- gazety, czasopisma , katalogi i prospekty,
- papier szkolny i biurowy,
- książki w miękkich okładkach lub z usuniętymi twardymi okładkami,
- zużyte zeszyty
- torebki papierowe,
- papier pakowy,
- pudełka kartonowe i tekturowe,
- tekturę.
Konkurs przeprowadzony jest w trzech kategoriach.
- Szczegóły
- Kategoria: Rok szkolny 2017/2018
W tym roku rozpoczęliśmy rok szkolny 4 września. Wspólnie z rodzicami i nauczycielami spotkaliśmy się w kościele parafialnym na Mszy świętej. Po Eucharystii powitaliśmy nową Siostrę Dyrektor – Sylwię Weselak, która przedstawiła i powitała nowych wychowawców, nauczycieli i uczniów. Następnie wszyscy przeszliśmy do szkoły, gdzie spotkaliśmy się z naszymi wychowawcami, poznaliśmy nowy plan lekcji i z radością pobiegliśmy do domów, by wykorzystać jeszcze ostatnie wakacyjne chwile (zdjęcia).
- Szczegóły
- Kategoria: Rok szkolny 2017/2018
ZBIERAJ BATERIE! to długofalowy, ogólnopolski program edukacyjny dla szkół na temat prawidłowego pozbywania się zużytych baterii i akumulatorów. Ze względu na znaczenie edukacji ekologicznej we współczesnym świecie, program inicjuje szereg wartościowych działań, mających na celu zapoznanie dzieci i młodzieży z wybranymi problemami z zakresu ochrony środowiska naturalnego. Organizatorem programu jest Zakład Gospodarki Komunalnej Organizacja Odzysku BIOSYSTEM S.A., która działając w branży ochrony środowiska i gospodarki odpadami, inwestuje również w przedsięwzięcia mające na celu wzrost świadomości ekologicznej konsumentów oraz promowanie zasad selektywnego pozbywania się odpadów. Partnerem Głównym Programu jest spółka Biosystem S.A. W ramach akcji uczniowie biorą udział w konkursie na największą zbiórkę baterii. Uczestnicy programu otrzymają m.in.: · pojemnik na zużyte baterie · broszurę edukacyjną pt. "Bateryjne ABC" |
- Szczegóły
- Kategoria: Rok szkolny 2017/2018
„Mali badacze”
Doświadczenia i eksperymenty w edukacji przedszkolnej.
„Bo świat warto poznawać wszystkimi metodami, jakie są dostępne”.
Autorski program wdrożony w grupie
przedszkolnej w 2017/2018 r.
przez Joannę Nowak.
Wstęp
Dzieci już od urodzenia są ciekawskimi badaczami i odkrywcami. Uczą się przez działanie, zbierając swoje doświadczenia „dłonią, sercem i głową”. Dlatego aktywność poznawczą dzieci należy stymulować i ukierunkowywać. Wiek przedszkolny jest najlepszym okresem do odkrywania i zgłębiania tajników najbliższego otoczenia, gdyż jest pozbawiony rywalizacji i presji osiągania ocen.” Eksperymentuj jak dziecko, by odkryć, do czego przydaje się eksperyment.” Słownik języka polskiego definiuje eksperyment jako próbę, zwłaszcza przeprowadzoną po raz pierwszy; realizację odkrycia czegoś innowacyjnego.
Z doświadczenia wiemy, że dzieci czerpią wiele radości z eksperymentów i obserwacji. Jest to wspaniała zabawa dla dzieci, podczas której w ciekawy sposób zdobywają wiedzę i przeprowadzają doświadczenia. Realizacja programu „Mali badacze” zaspokaja dziecięcą ciekawość i uruchomia wyobraźnię. Przedmioty w eksperymencie i substancje, z którymi mieli do czynienia dzieci kryły w sobie wiele tajemnic. Już samo hasło dzisiaj będziemy mieli na zajęciach eksperyment wzbudza wielkie zainteresowanie i rodzą się pytania „ a jakie ? co będziemy robić?, co Pani ma dzisiaj w torebce ? J Pracując jako nauczyciel, wiem jak ważną rolę odgrywa nauka przez praktykę, doświadczenie. Jest ono niezbędne we wzbudzeniu twórczego myślenia, wzbudza duże zainteresowanie dzieci oraz na długo zostaje w pamięci przedszkolaków. Efekt wybuchającego wulkanu, powstawania tęczy czy tworzenia kryształu zostaje długo na ustach obserwatorów doświadczeń. Program autorski „Mali i badacze” jest zgodny z celami wychowania przedszkolnego zawartymi w podstawie programowej:
- Rozwijanie aktywności poznawczej dziecka poprzez organizowanie warunków do prowadzenia działań badawczych, czerpania radości w odkrywaniu nowego, rozwijania zainteresowań badawczych
- Wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji.
- Budowanie systemu wartości, w tym wychowywanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre a co złe.
- Kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach, w tym także do łagodnego znoszenia stresów i porażek.
- Rozwijanie u dzieci umiejętności społecznych, które są niezbędne w poprawnych relacjach z innymi dziećmi i dorosłymi.